Valparna är födda!

Natten mellan fredag och lördag kom då valparna, eller en del av dem i alla fall. Det blev en strulig valpning, vi fick åka in till djursjukhuset en sväng för lite värkstimulerande och dropp för att få ut de sista tre. Sex valpar hade vi med oss hem, en sjunde var död och det var den som varit proppen Orvar. Tyvärr dog sedan en liten valp, jag har jobbat med den hela natten i natt, sprungit dit och lagt till honom och försökt få igång honom men förgäves, i morse låg han död. En teori är att han legat nära den redan döda valpen och blivit svag av det, en annan naturligtvis att det var något annat fel på honom. Nu är det fem valpar som ligger i lådan med sin vakande mamma. Hon pysslar om dem på alla sätt och vis och vaktar dem som en hök, knappt att jag kan ta några bilder. Inte är jag någon mästerfotograf heller och kameran har lite skum färgåtergivning, ju mer jag zoomar desto brunare blir de svarta valparna. Vi har en nyare kamera men jag orkar helt enkelt inte lära mig den. Så ni får hålla till godo med de bruna valparna och använda fantasin till att se dem framför er i svart! :)

Mamma Visa med sina små.

Alla fem i en liten hög. Kolla in öronen, de ser ut som doktor Spock som var med i TV-seroen Star Trek, om nu någon är gammal nog att komma ihåg den. Och så de runda magarna, de skrynkliga små näsorna och labbesvansarna. Sådana ljuvliga små liv de är...

Medan jag väntade på att valpningen skulle komma igång så virkade jag. Hade tänkt virka små baby converse (se tidigare inlägg) till en kompis som fått barn. Jag har virkat flera sådana förut men nu skulle jag testa ett annat mönster. Och kanske är det för att jag är trött eller så är mönstret och jag inte kompatibla med varandra men det blir bara fel. Hela tiden. Och ibland blir det rätt fast jag tror att det är fel och så repar jag upp ändå. Som nu. Suck... Jag tror ibland att det där med mönster är lite hur man själv tänker och fungerar, det är inte bara hur svårighetsgraden på själva tekniken är. Ibland blir även det enkla svårt. Så är det för mig nu. Jag har mest lust att slänga hela sk-ten men så känns det också surt när jag ändå har gjort en hel del. Så jag ska förb... mig få dem klara. Jag löser det genom att sitta framför datorn och virka efter alla upptänkliga bilder som jag kan hitta. Inte riktigt likt mig men vad gör man...

När inte den virkningen fungerade bredvid valplådan så bestämde jag mig för att virka en ananassjal som jag sett på Facebook. Jag gör den i ett vitt angoragarn som jag köpt på Yarnparadise. Det mönstret är klockrent och gick snabbt att få in i huvudet! Visst, jag har varit trött och nervös och gjort fel men det beror på mig, inte på mönstret. Sitt själva rätt upp och ner på en trästol i en tvättstuga bredvid en hund som snarkar så anar ni att man inte är på topp i hjärnkontoret hela tiden. ;o) Jag är i alla fall väldigt nöjd med resultatet så här långt. Sjalen ska också den bli en present, jag ska ta foton på den sedan och visa upp för världen. Men idag blir det bara valpgodis här på sidan!

Roliga nyheter är att jag träffade mitt i prick på min byteskompis! Jag är fortfarande så oändligt nöjd över mitt paket, det kom dessutom så bra i tiden när jag gick och oroade mig lite för min lilla hund och valpningen. Blir min egen byteskompis hälften så nöjd som jag så får jag vara glad. På tisdag ska jag in till sta'n och handla lite och jag har några idéer. Och så har jag beställt en grej på nätet, hoppas bara den kommer snart. Har beställt lite till mig själv också, så klart. Himmel, när ska jag hinna göra av med allt garn jag köper! För varje nystan jag gör av mig, känns det som att det kommer 2-3 nya i huset. Finns det kanske en förening för sådana som mig? AG - Anonyma Garnmissbrukare...

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis till bebisarna! Sickna sötnäsor!

2012-01-22 @ 22:06:41
URL: http://boxersasant.blogspot.com
Postat av: Maria

Självklart får ni komma och hälsa på Orbison när ni vill och ni är även varmt välkomna att sitta upp! Hör av er till mig eller Caisa bara.

Mickel-räven ska vara en huskatt/bondkatt men vi misstänker att han är ganska stor del skogskatt.

2012-01-23 @ 13:53:11
URL: http://boxersasant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0