Tisdag 17 januari

Har varit och klippt mig idag på ett nytt ställe. Hade tänkt göra slingor också men misstänker att nästa veckas tandläkarbesök kommer att kosta en peng så jag beslutade mig för att vänta. Och tur var nog det. Visserligen blev det helt OK till slut men tjejen kändes väldigt osäker och frågade mig hela tiden. Jag tycker bättre om när de klipper efter eget huvud, jag är ju ingen frissa! Kan knappt klippa runt tassarna på småhundarna så att det ser vettigt ut... Nåväl, burret har i alla fall minskat i volym och det känns skönt. Frissan tyckte att jag hade mycket hår, jag tycker ju ändå att det är mindre nu än förr. Det blir lite yllemössakänsla av det när det blir för långt och så orkar inte lockarna upp. Men nu ska de nog komma fram. Och när valparna är ute och tanden fixad så ska jag se till att få in lite slingor också så att jag inte känner mig så grå.

Har fått min garnbyteskompis idag så nu ska jag börja fila på innehållet i paketet. Får nog bli något i rosa eller lila toner. Spännande detta! Ser också fram emot ledtrådar från min egen byteskompis så att jag kan klura ut vem det är. Fast jag är rätt usel på att klura...

Läste på FB om Raumas garner och var tvungen att kolla lite på dem. Och oj, så fina de var! Det får nog bli mitt nästa inköp, fast nu har jag ju lovat mig själv att inte köpa mer garn förrän jag har stickat upp lite av det som ligger i mitt lilla lager. Å andra sidan tror jag att jag har lovat mig det förr... Garn är som godis, det liksom ropar på en från hyllorna. Ungefär som med babykläder när barnen var små. Ögongodis kanske.

Stickningen jag håller på med nu är inte jätterolig, bara slätstickning. Tur att det är en hyfsat liten människa som ska få den och tur att garnet har så glada färger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0