Sitter o klurar...

...på vem som är min hemliga byteskompis. Lite kul detta, man hittar en massa skojiga bloggar som man inte hade en aning om att de fanns. Så mycket kreativ kvinnokraft det finns i detta land! Och vad jag känner att jag har legat av mig på den fronten! När barnen var små gjorde jag egna vantar mm men nu är jag mer bekväm och stickar bara efter mönster. Måste kanske ta mig i kragen och försöka skapa mer eget, jag också. Man får onekligen inspiration genom dessa grupper. Det är bara detta med tiden... Just nu ligger jag i som en tok med jobbet, måste hinna klart innan valparna kommer. Det börjar närma sig, i morse kom hon inte och mötte mig vid grinden utan ligger kvar i hundsängen och andas ganska tungt. Tempen låg på 37.3. Tror det är runt 2 dagar bort än, gissar på natten mellan torsdag och fredag. Vi får väl se om jag får rätt. Bara det inte blår något krångel och bara det inte blir på helgen i så fall...

Sitter också och funderar på vad jag ska köpa till min byteskompis. Det finns så mycket skojigt garn därute! Funderar på att göra henne riktigt glad och köpa ett lite lyxigare garn som räcker länge, till sjal eller liknande. Det är lite dumt att reglerna för bytet säger tre nystan, köper man då en härva på 100 gram så ska man ändå köpa två nystan till. Hade kanske varit bättre med gramangivelse. Men men, jag klurar vidare. Finessen med bytet är ju att göra någon annan glad och då tänker jag att man borde bli glad av lite lyxgarn. ;o)

Igår köpte jag en verktygsväska på Biltema att förvara mina stickor i. Också ett tips från en av grupperna på FB! Gladast över den blev nog maken som är lite less på att ha mina stickor och virknålar drällandes överallt. Men nu ska det bli ändrig på det! Och hittar jag bara mitt kära gamla nålbrev så ska jag stoppa ner det i väskan också. Sedan ska aldrig någonsin något försvinna i nål- eller stickväg. Aldrig... ;o)

Om någon annan vill se väskan så ser den ut så här.

Verktygsväska

Klart billigare än de stickväskor som finns att köpa. Den här gick lös på 129 bagis.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jo, i verktygsvärlden hittar man de bästa nålförvaringarna. Jag köpte en sortimentbox med flyttbara innerväggar till alla nålar. Fungerar finfint :)

2012-01-18 @ 20:10:17
URL: http://crosscreekrapids.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ja, visst är det spännande detta med hemlig kompis. Man borde ju göra det lite oftare.

2012-01-19 @ 12:11:12
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Hej fina du! Jag brukar inte vilja skicka runt reklam såhär, men jag behöver verkligen hjälp med detta. Så om du inte gillar reklam så hoppas jag att du inte dömer mig för att vara någon som enbart spammar. Då får du gärna säga ”Nej tack” så kommer jag fortsätta att kommentera hos dig utan dessa reklamer. Jag undrar om just DU skulle vilja hjälpa lilla MIG och samtidigt kunna vinna fina priser?



Det är nämligen så att jag har en rad olika tävlingar som jag skulle vilja avsluta, men det krävs från företaget som sponsrar att ett visst antal är anmälda till tävlingarna.



När de tävlingarna är avslutade kommer jag inte att lägga upp fler tävlingar där det ska vara ett KRAV att länka från sin egen blogg, då jag har fått veta att det är därför vissa tävlingar inte är populära. Jag har hört av mig till de som sponsrat och frågat om vi inte kan skippa det kravet, men det är ingenting de vill göra. Därför vill jag avsluta tävlingarna så snabbt som möjligt och behöver därför DIN hjälp, skulle vara jättegulligt om du ville vara med i någon eller några av tävlingarna nedan.



Vinn ett iphoneskal, 5 stycken till måste anmäla sig: http://angelica.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-valfritt-iphoneskaltillbehor.html



Vinn samsungskal, 7 stycken till måste anmäla sig: http://angelica.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-valfritt-samsungskal.html



Vinn en egen webshop, 13 till behöver anmäla sig: http://angelica.blogg.se/2011/december/tavling-vinn-en-egen-webshop.html



Känns inte bra alls att skicka runt dessa, men jag vill verkligen avsluta tävlingarna så jag slipper ha tävlingar där kravet är att länka. Jag vill ha tävlingar som är lätta att anmäla sig i. Förlåt om du inte gillar reklam.



Hoppas du får en fin dag!

(Har även andra tävlingar uppe, där kravet INTE är att länka)



KRAM http://angelica.blogg.se

2012-01-19 @ 12:28:13
URL: http://angelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0