Min Gratitude är KLAR!

Ibland slår jag världen, och mig själv, med häpnad. Jag har gjort färdigt min gratitude-sjal! Eller scarf, skulle jag väl hellre kalla den. Garnet är Big Trend, inte alls det garn som den är avsedd för men jag gillade färgerna och tyckte att de skulle passa så bra till min duffel så då fick det bli så. Fantastiskt vacker kant och mycket mer lättstickad än jag först trodde, när kanten var klar så gick det i ett huj. Just kanten med löven tycker jag väldigt mycket om, den tror jag att jag ska använda mig av fler gånger, kanske i ett par vantar, muddar eller liknande. Ska jag vara lite gnällig så kanske jag tycker att storleken är lite liten, i min värld är en sjal något stort som man sveper in sig i medan denna mer kan ligga över axlarna. Jag valde också att göra den lilla storleken eftersom jag var rädd att garnet inte skulle räcka. Men jag får tänka om och helt enkelt vända den djupare delen framåt, det fungerar det med. Det fiffiga med mönstret är ju att man förmodligen rätt enkelt kan anpassa det, så nästa gång gör jag nog slätstickningen lite annorlunda och låter det bli en sjal. Kanske... Å andra sidan, i den här storleken är den en utmärkt present. :) Så här ser den ut:>/br>


Här har jag just lagt den för blockning och den är blöt (dessutom är pusslet den är nålad på minst sagt grällt i färgerna!) så färgerna syns inte så tydligt. Och ja, fotografen är inget vidare heller. ;o)


Ett försök att visa den fantastiskt vackra kanten med blad längst ut. Tyvärr blev bilden suddig, min kamera klarade inte av att komma så nära. Ni får tro mig när jag säger att den är jättefin och förvånansvärt enkel att sticka.

Nästa projekt blir nog att sticka en barntröja till det lilla brorsbarnet, tillika gudbarnet, som fyller år i februari. Har garnet hemma, ska bara skriva ut mönstret från Garnstudios sida. Det är tänkt att bli den här fast i en mer rosaröd färgmelering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0