Massor av garn!

Jag erkänner - jag är garnberoende! Ganska svårt, rent utav, och det har bara blivit värre med åren. Jag har fruktansvärt svårt att inte köpa garn när jag ser något läckert, jag glömmer lätt sådant som ligger och väntar på att bli stickat (eller virkat) och jag har god tilltro till den egna förmågan och tror att jag ska hinna massvis. Igår var det dags igen... Jag åkte upp till Ikea i Haparanda för att handla inredning till badrummet på ovanvåningen. Efter att ha haft saker på öppna hyllor i alla år, slog mig tanken att måla om och köpa skåp istället. Varför jag inte tänkt den tanken innan är en gåta, allt blir så mycket mer lättstädat om man stänger in det. När jag kommer på något bra, vill jag att det ska bli gjort fort (helst redan dagen innan...) så igår snäppte jag upp till Happis i lilla toyotan för att shoppa. Och när man ändå är där måste man ju kolla in Alko på andra sidan gränsen och när man ändå har passerat gränsen kan man åka till Tex. Och på Tex har de en hel del Novita-garn och eftersom Euron står lågt nu så... Ja, några nystan nästan tvingade sig ner i väskan, de ville absolut bli svenska. Och då kan man ju inte hindra dem, eller?

Nu har jag planer för det här garnet (som för allt annat jag köper i och för sig). Det ljusrosa 7 bröder tror jag ska bli ett par syltasockor till dottern (rosa är verkligen INTE min färg men kanske dotterns...), det gula och rosa babyullgarnet ska bli en mössa till kusinbarn, det ljusgröna Nallegarnet ska bli sockor till mig (älskar den färgen just nu!) och det mörkgröna har redan åkt vidare till min hemliga byteskompis, tillsammans med lite annat smått och gott. Bland annat det lite lyxigare garnet nedan:

Inte min färg riktigt men oj, vilket skönt garn! Nu var jag snål och shoppade bara till byteskompisen hos Garnkorgen, men nästa gång ska jag minsann handla till mig själv också. Ska bara göra av med lite i mitt eget garnlager först. Ska bara... ;o)

Idag fick jag mitt vinterbytespaket! Fullt med härliga saker var det - garn i en underbar blå färg som jag ska göra något till mig själv av, funderar på ett par mönsterstickade sockor (jag är den enda i familjen som går omkring i köpta raggsockor, alla de andra har sockor som är stickade av mig...). Tepåsar med spännande smak, passar bra när jag jobbar och inte ids brygga en hel kanna te. Jättefint pyssel och så nästan det bästa av allt - ett fodral till mina stickor! Jag har ju funderat på att sy ett men det tar emot, jag är inte riktigt kompis med symaskinen. Så det här blir perfekt! Tack snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0