Lite bilder

Vaknade i natt av den eländiga tandvärken. Bara att inse att jag får knapra värktabletter i några dagar. Jag som avskyr piller. :(

Nåväl, inte synd om mig egentligen, lite tandvärk har antagligen ingen dött av. Igår fick jag iväg vinterbytet på lådan, hoppas att byteskompisen ska gilla det som kom. Egentligen borde jag kanske fota det jag skickar också, det har jag inte tänkt på. Får försöka komma ihåg det framöver. Har också paketerat innehållet till min virkbyteskompis paket nu, inser att det blev ganska mycket garn och lite lite annat. Nåväl, det är ju ett garnbyte. Hoppas, hoppas att hon också ska gilla innehållet!

Har fått ut lite bilder ur kameran. Här kommer en bild på de rosa baby converse-skorna:

Är som sagt inte alls nöjd med mönstret, tyckte att det var rörigt. Av någon anledning syns inte skornas form riktigt på bilden, kanske för att underlaget är sluttande (eller för att jag är en usel fotograf). De blev ganska runda och breda i modellen, det gillade jag. Men nej, jag håller mig till mitt förra mönster om jag ska göra fler. Just därför länkar jag inte heller till mönstret här, vill inte göra någon ledsen.

Är less på barntröjan jag stickar trots att jag har ganska mycket kvar. Vad tänkte jag när jag valde en tröja i slätstickning? Antagligen att det skulle gå fort men det gör det ju ändå inte när mönstret är tråkigt, jag gör bara en massa annat istället. Nu måste jag hur som helst skynda mig, snart fyller brorsbarnet tillika gudbarnet år och då ska tröjan vara levererad.

Har lite mindre jobb denna vecka med anledning av valparna och har därför tagit mig tid att fylla frysen med matbröd. Igår blev det solrosbullar, otroligt enkla men väldigt luftiga och goda, inte så där tunga som en del hembakat bröd tenderar att bli. Rekommenderas! Idag tänkte jag ge mig på att laga kroppkakor till middag, känner mig som värsta husmodern just nu. Det händer väl ungefär en gång per år eller så. ; ) Bakar gör jag gärna men lagar mat... Tur då att jag har en dotter som vill bli kock! Hennes lilla matblogg hittar ni här: http://matlastina.bloggo.nu/ Hon är också en betydligt bättre fotograf än sin mor.

Till sist en nytagen bild på småttingarna, som växer så att de knakar. Är de inte bedårande?

Kommentarer
Postat av: Christina Richardson

Hejsan, idag fick jag mitt vinterbyte av dej tack så mycket härligt garn , ljus älskar ja ju så dom kommer gå åt i ett nafs hihi.

Ser att du även är med i virkcafets byte är jag oxå , ska även vara med i ett hemlisbyte på stickamera .

Tycker dina skor/sockar ser jätte fina ut åhhh så ljuvliga valpar , har 2 hundar själv



Ha de så bra å än en gång tack för vinterbytet

2012-01-25 @ 20:53:10
URL: http://loppisstina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0