Hemlisbyte!

Hittade ett hemlisbyte på StickaMera och detta med byten är ju galet kul så ja, jag är med. Och här är svaren på frågorna:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Gillar naturgarn som ull, alpacka mm bäst men även blandgarn som olika sockgarner. Är inte jätteförtjust i akryl men stickar ibland i det ändå till bebisar bland annat. Gillar inte lurviga garner, det blir så jobbigt att repa upp om man gör fel.

2. Vilka är dina favoritfärger? Blått, blått och blått. Just nu limegrönt och lite karamelliga färger. Gillar egentligen de flesta färger utom nedanstående.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Senap och petrolblå. Är måttligt förtjust i gult också.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Strumpstickor gillar jag, gärna från KnitPro. Har inte vågat testa magic loop än men har några sådana. Föredrar bambu framför metall och plast.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Har stickat sedan gymnasieåldern, dvs i drygt 25 år. Ser mig nog som tämligen medelmåttig, har varit för feg för att utmana mig och lära nya saker. Men jag jobbar lite försiktigt på det nu.

6. Dricker du kaffe? Te? Baljvis med te. Magen klarar inte kaffe.

7. Är du allergisk mot något? Paprika och jojoba.

8. Vilken slags musik tycker du om? Gillar det mesta utom dansband. Svag för hesa röster och rock, som Bruce Springsteen.

9. Favoritgodis? Mörk choklad med havssalt just nu, alltid lakrits (salt eller skolkritor är favoriter). Är tyvärr en riktig godisråtta.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Virkar gärna och det händer att jag broderar något litet.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Saker som blir klara hyfsat fort - sockor, vantar, mössor och babykläder. Ska absolut sticka fler disktrasor och förena nytta med nöje.

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Tänker mig att jag ska virka en kudde och en filt i mormorsrutor eller någon av alla andra fina rutor som jag har sett på nätet. Men frågan är om tålamodet räcker till en filt...

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Nej, har aldrig prövat pulsvärmare. Verkar vara 15 cm runt handlederna enligt måttbandet.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Har aldrig testat, har bara gjort torgvantar.

16. Stickar du sockor? Ja, gärna!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Har en ganska vanlig, 37,5-38, tror jag. Verkar vara ca 34 cm lång, 9,5 cm bred och 24 över vristen (som jag tror är tjockast, har aldrig tänkt på fotmått på det viset).

18. När fyller du år? Den 27:e april :)

19. Stickar du med pärlor? Har aldrig testat men det finns på min lista över sådant som jag är nyfiken att testa.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Gillar inte deckare. Tycker om romaner och "feel good"-litteratur, ibland av typen chic lit. Älskade verkligen Niceville. Kan också tycka mycket om kvinnolitteratur och gillar att läsa engelska romaner på originalspråk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0