Gammelmorzan..?

Äldste sonen tog körkort i torsdags. Jättekul att det gick vägen och att han nu kan ta sig till och från träningar och matcher (basket) på egen hand. Men - hur kan jag som är så ung ha ett barn som får köra bil utan att jag sitter bredvid??? Förstår inte hur det gick till. Zupermorzans bäst före-datum är helt klart passerat.

Kämpar på med två parallella projekt, virkad ananassjal och så den trista slätstickade barntröjan. Nu är det "bara" en ärm kvar på den senare, har hopp om att göra klart den under helgen och då kommer det bilder. Inser att den virkade kanten nog inte heller är särdeles rolig utan mest består av luftmaskbågar. Hej och hå, vad man bedrar sig när man väljer något enkelt för att det ska gå fort! Just det trista i det hela gör ju att man gör en massa annat istället så inte har det gått särdeles fort, inte.

När tröjan är klar har jag nya planer. Skulle vilja testa att virka en liten amigurumi (lär mig aldrig stava till det), nu när jag har både bok med mönster och små söta garnnystan från Jonna D. Har planer på att virka en kudde till kökssoffan och få bort den fula kudde som ligger där nu (i och för sig kan jag ta bort den ändå, men det känns roligare att byta ut den än att vara helt utan). Tänkte göra en hjärtruta som jag såg i virkcaféet i FB och som var alldeles ljuvligt söt. Ska bara hitta mönstret men internet är ju fantastiskt, säkert hittar jag det där. Och så detta med min egen lilla idé, måste dra igång med att klura ut hur jag ska göra den också. Men idag laddar jag för städning! Funderar på att sortera garn också och försöka få lite ordning på det. Kan det leda till att jag köper mindre garn framöver..? F-n tro't. ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0