Årets första inlägg!

Man kan tro att latmasken har spridit sig i kroppen men så är inte fallet, snarare tvärtom. Just därför har jag inte haft tid att få ut några bilder ur kameran. Men här kommer ett par. :)

Just efter jul stickade jag ett par julkulor till som jag tänkte ge bort som present. Jag har inte fått ut tummarna och skickat iväg dem än men det ska förhoppningsvis bli. Lika kul som det var att sticka kulor före jul, lika tråkigt känns det nu när man liksom är mätt på allt vad jul heter. Men jag älskar verkligen boken med alla mönster! Däremot kommer jag nog inte att köpa deras nästa bok med stickade dockor i. Riktigt så frälst är jag inte.
Har också hunnit sticka ett par sockor och torgvantar som ska bli ett pris på hemmaklubbens agilitytävling nu i februari. Garnet är ett grafitgrått sockgarn som jag köpt på Tradera, jag gillar verkligen färgen. Sockorna gjorde jag i mönstret Ewa. Jag har fortfarande inte bestämt om jag tycker om det sättet att sticka häl på eller inte men sockorna i övrigt gillar jag, det är det andra paret jag stickar efter det. Det går fort och skaften blir snygga.

Torgvantarna gjorde jag efter eget huvud i falska flätor. Bild på alltihop hittar ni nedan. Den fina julduken i bakgrunden har min farmor en gång broderat.
Nu håller jag på med något till mig själv, för omväxlings skull, sjalen Gratitude. Kämpar på med kanten än så länge men är väldigt nöjd med resultatet så här långt.

Nästa vecka är det labbevalpar på gång så nu förbereder jag för fullt. Valplådan är på plats och jag jobbar på för att få damen att gilla sitt nya krypin. Hon är dock inte helt övertygad men det är tredje gången för henne så jag vet att hon snällt kommer att vara där när det är dags. Men nu vill hon hellre vara med resten av flocken. Nåväl, valpningen brukar innebära en natts läsning eller stickning. Den här gången tror jag att det får bli stickning, kanske hinner jag bli färdig med min sjal..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0