Virkad semla

Vantarna till mamma är äntligen klara, de hann precis tovas ihop och torka innan det var dags för sonen att flyga ner. Och nej, de är inte olika stora utan den ena ligger lite snett. Fick till en riktigt bra passform, tycker att det är lätt att de blir lite för lösa. Men de här sitter som en smäck på mina händer i alla fall. Både mamma och jag har små händer så det borde fungera för henne också, möjligen kan de bli i varmaste laget för den västgötska vintern.


Och nej, inga tofsar. De är bara i vägen.

Igår kväll, eller kanske snarare i natt, virkade jag färdigt en semla. Oj, så söt den blev! Mönstret hittade jag här, fast som vanligt var jag tvungen att ändra lite. Min semla ska ju vara present till brorsbarnen och jag tyckte att den blev välan stor till det andra fikat jag snott ihop så jag krympte den lite. Och så slopare jag florsockret, tänkte att det var en sådan där lite "svettigare" sak som legat i en ask ett tag. Himla kul pyssel, måste jag säga!


Idag har jag haft fullt upp med valpköparbesök hela dagen. Valparna har varit i sitt esse, sovit i skift hela dagen och någon har varit vaken alldeles för mycket. Men äntligen har alla fem somnat och sover som klubbade sälar, inte ett pip hörs från köket och det är SÅ skönt!


Visst måste väl detta vara det som menas med att sova på maten..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0