Fikasugen?

Jag har fått en ny last, jag virkar fikabröd! Har sett det på nätet och tyckt det verkat lite småfånigt men se där hade jag fel. Himmel, så skoj det var! Problemet nu är ju att de egna barnen är för små för att leka med sådant men jag har snokat reda på lite andra barn som jag kanske kan drabba. Så här blev de första:


Mönstren hittade jag här och här. Jag har modifierat lite, men bara lite. Garnet är lite av varje, mest Tilda (ny bekantskap men det var riktigt skönt att virka i), lite Candy och lite restgarn. Fyllningen tog jag ur en Ikea-kudde, det tipset läste jag på nätet och det var kalasbra. Då har man fyllningen i en behändig förpackning dessutom. Har ni fler tips på kakmönster så får ni gärna dela med er. Just nu fnular jag på om jag skulle virka en semla...

Väntar ivrigt på mitt paket från Hemlisbytet. Det borde vara nära nu...

Måste lägga in en bild på en av valparna också, de börjar bli så galet söta. Och aktiva, inte mycket tid över för jobb eller handarbete nu!


Vi kallar henne Kommandoran just nu, hon styr över sina syskon med järntass. En riktig liten skata, tur för henne att hon är söt. ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0