Ananassjalen klar!

Igår blev också ananassjalen klar och ligger nu i spänn. Bilden blir som vanligt inte så bra, mitt käcka golvpussel är väldigt knalligt i färgerna och sjalen är blöt och gör sig inte rättvisa. En present detta, är det tänkt. Säger inte mer.


Tror mig ha listat ut varifrån mitt vinterbyte kom. Gissar på Henrietta, vars blogg ni hittar här.

Efter mycket funderande bestämde jag mig för att sticka ett par sockor nu, jag tycker verkligen om att sticka sockor. Förut har jag mest stickat i lite tunnare garn men nu ska det bli ett par skrynkelsockor till dottern i garnet Sju bröder från Novita. Färgen är tuggummirosa (ni ser det på bild i tidigare inlägg), inte min färg men dottern gillar knalligare färger på sina sockor. Lite kul med en stickning som växer ganska så fort och som borde rinna på bra framför tv:n.

I natt såg vi klart "Downton Abbey", vi avslutade med att klämma de tre sista avsnitten i ett svep. Hur kunde jag missa denna ljuvliga serie när den gick på tv? Nu längtar jag efter säsong tre som tydligen ska spelas in i vår. Men, vad ska jag titta på nu? Tips på bra, gärna brittiska, serier och filmer emottages tacksamt, dock inga otäckheter. Deckare och sådant är inte riktigt min grej.

Ikväll lär det i alla fall bli melodifestival, vare sig jag vill det eller ej. Sean Banan och Torsten Flink, har svårt att tänka mig något mycket värre. Nåväl, det är inte jag som styr fjärrkontrollen ikväll...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin sjal!

Jag är inte din vinterbytes kompis :o)) Det är någon helt annan.



Henrietta

2012-02-07 @ 19:29:24
Postat av: Henrietta

Såg att det låg en bild i galleriet på Sticka mera.



//H

2012-02-07 @ 19:30:27
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Hej, vad roligt att försöka gissa - men jag har inte skickat något paket till Dig så du får söka vidare efter din hemlis - Är det Vinterbytespaket eller hemlispaket du fått? Verkar som Ulrika länkat till mig felaktigt ;)

2012-02-08 @ 09:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0