När katten är borta...

Har skickat make och barn till Umeå till i morgon kväll så jag har hela kvällen för mig själv medan de hälsar på storebror. Ska sitta i soffan, se filmer som bara jag vill se och sticka, sticka, sticka! OK, kanske virka också, har en julklapp som måste bli klar. En helkväll för bara mig!
 
Annars har dagen idag varit ett skämt. Började bra, bakade solroslimpor och bilmuffins att skicka med ner till storbarnet och rullade köttbullar på 1/2 kg köttfärs, allt i ett huj. Så skulle jag åka till ICA Maxi och handla och hämta hundmedicin och där började allt gå snett. Hade lämnat in receptet på Cura dagen innan och tjejen som jobbade var så gullig, medicinen fanns inte hemma men skulle beställas till nästa dag (idag) och gick inte det skulle hon ringa runt och leta reda på den åt mig. Kan det bli bättre? Glad i hågen lämnade jag mitt recept, vovven hade fått en dygnsdos och skulle klara sig till idag förmiddag. Men när jag nu dök upp jobbade en helt annan tjej, inte fullt lika tjänstvillig. Ja, hon hade sett mitt recept men nej, ingen medicin fanns att hämta. Kanske hade den inte kommit heller, hon hade inte hunnit kolla, ej heller hade någon ringt runt. Lätt desperat stod jag där och sa att jag ju blivit lovad detta och vovven behövde medicinen NU. Jo, men det hade varit så mycket folk, hon hade inte hunnit kolla det som kommit och kanske fanns den inte med. Nu var jag helt ensam i kön så jag frågade lite försynt om hon kanske kunde kolla nu då och motvilligt gick hon iväg. Och jo, medicinen fanns så till sist fick jag den, betalade och hastade vidare för att hitta en potatissticka till sonen. Mission impossible, visade det sig, men nu upptäckte jag att min ena lovikkavante var borta. Tillbaka till Cura, ingen vante. Handlade fort, fort och knatade till kundtjänst och frågade - ingen vante. Ingen vante på parkeringen heller, så någonstans går väl någon omkring med en blå, hemstickad lovikkavante och känner sig nöjd med sitt fynd :( Hoppas att det är en enarmad varelse, annars blir det kallt om den andra handen... Nu var det inga lyckade vantar, de blir bredare för var gång jag tvättar dem. Men det var de enda varma vantar jag har till mig själv så det blir kallt om händerna ett tag. Skit, på ren svenska!
 
Nå, iväg till Kvantum för att jaga den lilla potatisstickan. Ont om tid nu, dottern skulle hämtas från skolan. Lyckas inte hitta stickan här heller men lite annat smått och gott som jag i all stress glömt bort att handla på Maxi. Naturligtvis får jag avstämning i kassan och blir sen. Hastar mot dotterns skola och styr sedan hemåt. 
 
Ett par timmar senare är det dags att köra barnen till tåget. Nu inser jag att plånboken är borta. Letar i hallen, i köket, på skrivbordet - ingen plånbok. Genomsöker bilen, ingen där heller. Får åka utan plånbok och ringer polisen på väg in mot sta'n. Nej, de kan inte kolla om någon har kommit in, receptionen har stängt och nu ska den dessutom byggas om så tidigast på torsdag kan jag få kontakt med dem. Men jag kan göra en anmälan om jag vill. Beslutar mig för att vänta, lämnar av familjen vid tåget och ringer Kvantum. Nej, ingen plånbok där heller men ring vid 21-tiden när det lugnat sig lite. Väl hemma igen är jag akut kissnödig, kastar mig in på toan och DÄR LIGGER PLÅNBOKEN!!! 
 
Ni fattar, jag har gjort mig förtjänt av en kväll i stickhörnan... ;o)

Kommentarer
Postat av: Carol

Kära nån vilken dag! =-§ Riktigt känner paniken när du kommer till plånboksförsvinnandet! Tur ändå att den fanns hemma. Och kanske dyker vanten upp också? Håller tummarna. SÅ du har varit på hundsim idag. Lät lite som Babysim - men antar att det hade lite andra inslag - och att du slapp vara i bassängen? ;-} Jag storbakade igår och drt känns så skönt att ha gjort det som tar längst tid. Idag har det varit stortvätt och massor av sport! Har hunnit sätta igång med både en Cupcake-mössa (snart klar) och en blå skurtrasa. Kolla gärna in på AFFC.se under "sale" där nu mina mössor finns att köpa. Förresten så köpte Marie (ordf) dina raggsockor på studs då de kom! Superfin julklapp tyckte hon :-) Ha en fin söndag!

Svar: Ja, jag hoppas också att vanten dyker upp. Ingen människa kan väl vilja ha EN stickad lovikkavante??? Ska kolla AFFC:s hemsida och spana på dina mössor. :)
Zupermorzan

2012-12-09 @ 00:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0