Gott Nytt År!

Julen har firats hos föräldrar i södra Sverige men nu är vi åter på hemmaplan. Ur led är dock tiden, termometern visar plusgrader på självaste nyårsafton och det känns märkligt när man bor i Norrbotten. 
 
Tomten hörsammade inte alla mina garnönskningar men jag fick en jättefin bok av svärföräldrarna, "Varma tumvantar och några sockor" med många fina och inspirerande mönster. Här ska stickas vantar!
 
Väl homkommen så kastade jag mig över min julklapp från julklappsbytet med Britt-Marie. Snacka om att bli bortskämd! Det var ett alldeles galet fint paket och jag är så innerligt tacksam för allt fint. Stor kram och tack till dig, vännen min. Ni förstår själva att man blir glad när man får sådana här godsaker:
 
 
Det melerade garnet har hon spunnit själv, det känns så stort att jag blir alldeles andäktig bara av att titta på det. Jag har aldrig ägt ett handpsunnet garn innan, vad jag vet, så jag måste välja projekt med omsorg och det lär ta ett tag. Så ett underbart blått merinogarn från Ella Rae och så fyra härvor med ett ljuvligt mjukt sockgarn från Lorna's Laces som jag stoppar näsan i och gosar med så fort jag kommer nära. Jo, ett sjalmönster också, Honeysuckle shawl. Spännande! 
 
Nu önskar jag er alla ett riktigt gott slut och allt gott inför det nya året. Må hälsan och kärleken stå er bi! 

Kommentarer
Postat av: Carol

Jag säger bara: WOW! :-))))

Svar: Ja, rena julafton! Och apropå jul, tusen tack för det rara julkortet och för potatisstickan. Jag har överlämnat den till sonen som hälsar och tackar. Du är för rar!
Zupermorzan

2013-01-02 @ 18:03:22
Postat av: Carol

Vassego! Bra att den kom fram - ända till sonen. Nu kan ni koppla av.. ;-) Gott nytt stickår! :-))

2013-01-02 @ 20:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0