Äntligen klara!

Har läst att det finns något som heter sss - second sock syndrome. Det lider jag inte alls av, tvärtom så gör jag gärna socka nummer två så att jag får ett par. Istället lider jag av ts - tumsyndrom. Jag avskyr att göra tummar på vantar! Dels för att det blir extra trådar att fästa och dels för att jag liksom känner mig klar när jag har tagit ihop vanten upptill. Men det blir ju ingen tumvante utan tummen... Så till sist tog jag mig i hampan och så här blev det färdiga resultatet:
 
Från ena sidan...
 
...och från andra sidan. De blev ganska olika men det stör mig inte, jag tycker att de blir häftiga så. Vet att man är olika där också, en del vill ha sockorna lika medan jag inte alls störs utan tycker att det är charmen med olikfärgade garner. Kanske bor det en Pippi Långstrump i mig..?
 
Började sticka ett par torgvantar igår som ska bli en julklapp till en av mina hundvakter. Gillar mönstret skarpt, tycker det blir så läckert med bladet vid tummen i all sin enkelhet. Otroligt snabbstickade är de dessutom, kan varmt rekommenderas om ni behöver få ihop en present lite kvickt. Stickar mina i tunt ullgarn (tjocklek som sockgarn ungefär) och de blir alldeles lagom till små kvinnohänder. Tycker jag.
 
Hoppas ni ser bladet vid tummen. Jag försökte ta en närbild på just det men si, det ville inte kameran vara med på så den vägrade ställa in skärpan ordentligt. :(
 
Bihåleinflammationen är mycket bättre, ingen huvudvärk alls nu. Däremot har jag fortfarande tandvärk, ska avvakta till imorgon men anar att jag måste besöka tandläkaren. Då har jag nog en rotfyllning att se fram emot, inte kul för vare sig mig eller plånboken...

Kommentarer
Postat av: Carol

Toppenfina vantar! Jätteläckra med olikheten. Och goa handledsvärmare. Men de ser inte alls lätta ut att göra :-§ BLAD vid tummen minsann! Din hundvakt kan skatta sig lycklig för dessa. Hoppas det bara är ömhet efter bihåleinflammationen. Så kan jag oxå få, så HOPPAS att det försvinner när det blir lugnt i bihlorna.

Svar: Mycket bättre idag, helt otroligt. Tänk vad de små bihålorna kan ställa till det!
Zupermorzan

2012-12-13 @ 23:15:48
Postat av: Hannelejo

Kanonhäftiga vantar, så fina färger att man blir varm om fingrarna bara men ser dem och det behövs nu... -17 i morse när jag åkte till jobbet.

Svar: Upp och ner är världen, här i norr har vi bara några få minusgrader. Hoppas snön stannar i södern när vi nu ska åka ner och fira jul.
Zupermorzan

2012-12-14 @ 07:00:33
URL: http://www.hannenkasityot.blogspot.se/
Postat av: marremorr

WOW! De blev så vackra!!=0) Och torgvantarna är också fina med lövdetaljen!

Svar: Tack! Jag är riktigt nöjd med båda, det är roligt när resultatet blir som man hoppats eller kanske lite bättre. ;)
Zupermorzan

2012-12-14 @ 11:56:35
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se
Postat av: Carol

Åh vad härligt att du mår "Så mycket bättre"! :-) Och skönt att du verkar slippa träffa din vän tandläkaren i DETTA ärende iaf! Här var det nästan -14 imorse, men nu är det "bara" -5. Och ryktet säger att det ska bli 0 eller t o m +grader på söndag! =-0 Vill inte >-( När vi nu stått ut med kylan för att behålla snön så vore det ju skit ifall den försvann så här nära jul... Fortsätt krya på dej morzan!

Svar: Tack! Det är helt underbart, både att vara frisk och att slippa tandläkaren. Nu rustar vi för julen. God jul till dig och de dina!
Zupermorzan

2012-12-14 @ 17:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0