Underbart bytespaket!

Som om det inte räcker med alla byten i Ravelrygruppen så har jag varit med i ett byte på Facebook också. Hämtade ut mitt paket idag, ett alldeles ljuvligt paket i blå färgtoner. Garnet passade perfekt, jag har kikat lite på mönster till halskrage och vantar på morgonen. Det drar helt klart ihop sig mot vinter nu när hösten så tydligt är här. Lingarnet får nog bli en disktrasa så småningom tror jag, lin ska ju vara bra till det. Har bara testat lin/bomullsblandning innan så det vore kul att testa rent lingarn också. I foliepaketet gömde sig några hallonlakritsskallar men hållbarheten på dem var dålig, de tog slut redan på vägen hem... ;) Tack snälla Emma för paketet!
 
 
Till Emma skickade jag Drops Baby Alpacka Silk, en ny favorit här. Köpte samma färg till mig själv, började ju med en Saroyan som jag inte gillade. Nu har jag istället börjat på en Maluka och den gillar jag desto mer. Ganska enkel stickning, man lär sig mönstret till udden utantill ganska så fort. Trots detta så upptäckte jag igår att jag gjort fel (man ska inte sticka för sent på kvällarna...) och fick repa upp. Men nu är jag igång och gillar verkligen resultatet så här långt. Ett väldigt mjukt, lätt och behagligt sjalgarn är det, tycker jag (som inte är någon sjalexpert). 
 
Dottern tycker att jag gör mycket sjalar nu och det kan man kanske hålla med om. Lite märkligt kanske eftersom jag inte är någon stor sjalanvändare. Vet liksom inte vad jag ska ha dem till, annat än under jackan när det blir kallt. Men jag jobbar på att vända trenden och infoga fler sjalar i min vardagsgarderob (som mest består av jeans och slitna t-shirts...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0