Sockutmaning eller Månadens socka

Jag var ju tidigare med i Stickameras sockklubb men lämnade den eftersom det dels var så ovisst vad som gällde och dels eftersom jag inte riktigt gillade mönstren. Men jag gillar ju att sticka sockor! Därför startar jag nu min egen lilla sockutmaning, där jag ska sticka ett mönster varje månad. För augusti blir det då Kiertoradalla, som finns som gratismönster på Ravelry (tänker hålla mig till gratismönster) och är på engelska. 
 
Har börjat på Kiertoradalla framför OS på tv:n. Dottern ville ha ett par sockor i en knallig färg, därför blir de så här:
 
 
Ett kul mönster och resultatet blir bra så här långt, även om det kanske inte riktigt syns på bilden. Jag är ju en erkänt kass fotograf... Garnet är i alla fall Nalle Aloe vera från Novita, en av mina nya favoriter.
 
Det drar ihop sig mot den årliga surströmmingsskivan bland grannarna på gatan. Vet inte när än men vet i alla fall att det inte är vår tur att ordna den. Medan jag väntar på inbjudan har jag fixat den obligatoriska lilla presenten. Det får bli en virkad liten korg som ska fyllas med ägg från de egna hönorna. Så här kommer det att se ut:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0