Semesterminnesbyte och nostalgitripp

Idag kom mitt paket i semesterminnesbytet med posten. Ett jätteroligt paket med bland annat handledning samt mönster och garn till en halvvante i tvåändsstickning. Jag har tänkt att göra ett par halvvantar till mig själv till vintern, det blir spännande att se om jag lyckas klura ut hur med hjälp av handledningen. Gott te (redan provsmakat), god choklad och lite annat smått och gott var också med (en jättefin stickpåse, inte minst). Ett paket helt i min smak, tusen tack för det!
 
 
Har annars nostalgidag här idag. Äldste sonen håller på att städa ur sitt rum, han flyttar hemifrån om lite drygt en vecka för att bli sambo och studera vid universitetet i Umeå. Ur gömmorna dök min gamla autografsamling upp. Ungarna är föga impade av namn som Linda Haglund, Mats Näslund, Christer Garpenborg eller Bengt Baron, endast Abba klingar bekant i deras öron. Men morzan minns ju HUR hon fick autograferna och hur STORT det var! 
 
 
Hittade också programmet från friidrotts-SM i Skövde med en autograf av stavhopparen Kjell Isaksson. Vem minns honom idag? Jag var femton år, stod i en liten kiosk och delade ut nummerlappar till de aktiva tillsammans med min kompis. Ett av Sveriges framtidshopp, en ung Patrik Sjöberg, fick böja på huvudet för att prata med oss i vår lilla lucka, trots att vår kiosk stod på en sockel. Kan meddela att han var ganska dryg redan då... Men det var lite häftigt att han sedan blev så stor, då hoppade han 2,18 m enligt mina noteringar och vann, 16 år gammal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0