Grön sjal klar!

Igår gjorde jag klart min gröna sjal som jag fick mönster och garn till i sommarbytet på Ravelry. Mönstret heter Vermillion och var otroligt lätt och roligt att sticka. Det blir en ganska liten och nätt sjal, perfekt att knyta runt halsen. Garnet heter Unisono från Zitron och var otroligt skönt att sticka i. Och visst blev det snyggt?
 
 
Har också knåpat ihop en isblå disktrasa till sonen med sambo. Mönstret heter Apple Leaf Cloth och var i och för sig en enkel stickning men jag tyckte inte att mönstret var så tydligt som jag vill ha det, i alla fall inte diagrammet (OK, jag börjar vara ålderssynt...) så det drar ner betyget. Garnet är Eco Bomull från M&K, inte så kul att sticka i men himla bra till disktrasor, tycker jag. Dessutom ekologiskt och det gillar vi här i huset. :)
 
 
Nu har jag planer på en ny sjal, Saroyan. Påminner lite om Gratitude, i alla fall udden, men denna stickas i ett stycke och så är mönstret gratis. Få se om det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0