Sista hemlispaketet

Sista hemlispaketet för den här gången är skickat. Denna gång blev det två härvor garn, lite godis och ett par små överraskningar i. Temat fick bli önskepaket, jag frågade helt enkelt vad min byteskompis önskade sig och spann vidare lite på det. Hoppas att hon ska bli nöjd. Nu har jag också röjt min identitet, tyckte att det kändes rimligt.

Förbereder resan till London som bäst. En hel dag får jag på mig att shoppa på egen hand medan maken sitter i möte. Har skrivit ut adresser till fyra garnbutiker men räknar kanske bara med att hinna tre eftersom de ligger i olika delar av sta'n. Har kikat lite på nätet och sett både spännande garner och kuliga knappar. Usch, jag spenderar för mycket pengar på garn. Hur mycket kan man egentligen ha liggande hemma som bara väntar på projekt???

Två kvällar blir det kultur, ena kvällen ska vi höra Jöback i Phantom of the Opera. Den såg vi visserligen sist vi var i London på egen hand också men då med andra i rollerna. Och nej, jag är inget stort fan av Peter Jöback men det kan ändå vara lite kul. Nästa kväll blir det Hay Fever, en pjäs med några kända brittiska skådespelare i rollerna. Spännande! Jag längtar redan efter att få prata engelska igen, jag älskar det.

Vad mer har jag planerat? Jo, Primark ska så klart besökas och kanske också Lillywhite's om tiden medger. Tänkte uppleva Chinatown denna gång, det har vi helt missat förut. Planen var också att ha picknick i någon av alla vackra parker som finns i London men vädret ser minst sagt tveksamt ut. Min plan att ta med sandaler och kjol har jag skrinlagt, den nya planen lyder paraply...

Med på resan följer också Frillysjalen som nu är klar. Jag har döpt den till Babsan-sjalen eftersom jag känner mig lite som Babsan med alla volangerna. Men ungarna tycker att den är cool och de har säkert rätt. Himla fin i färgerna är den. Få se om jag gör någon mer sådan någon gång, det gick ju galet fort. Med på resan följer en liten stickning av ett par torgvantar till dottern och så tänkte jag försöka hinna sticka ett par sockor till en bekant också medan vi är i luften. Få se om jag lyckas, jag har ju vissa problem med åksjuka.

I morgon väntar Ikea i Haparanda på maken och mig. Äntligen har köksprojektet tagit ny fart, jag har mätt och tagit fram ett förslag och i morgon åker vi upp för att få hjälp. Det brinner onekligen i knutarna om allt ska bli klart innan sonens stundent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0