Glad påsk!

Bakade ju dubbel sats av receptet i föregående inlägg, min vana trogen. Det ångrar jag, det var visserligen gult men inte särskilt gott. Mer som en kul grej till maten, kanske, men lite trist som frukostbröd.

Solen lyser från en klarblå himmel denna påskhelg. Andra njuter av den på isen, jag får kika på den genom takfönstret där jag sitter framför datorn och jobbar. Det var lugnt hela veckan innan påsk men på skärtorsdagen ramlade jobben in. Och jo, man kan säga nej fastän man frilansar men när det handlar om 7-10 000 spänn så slår snålheten till. Så jag jobbar. Och äter påskgodis. :(

Jag har börjat sticka på min Frilly-sjal. Först fattade jag absolut ingenting men som tur är finns ju internet. Efter att ha kikat på en s.k. tutorial på Youtube så tändes ett Liljeholmens så nu stickar jag på lediga stunder. Planen är att ha en extra scarf när vi reser till London. Den blir väldigt annorlunda mot vad jag är van, jag är ju överhuvudtaget ingen sjalmänniska egentligen men det kanske kan vara kul som omväxling. Ungarna tycker att den är helhäftig, jag försöker intala mig att jag inte ser ut som Alice Timander när jag prövar den. Jag tänker mig att den blir lite kul till min nyinköpta tunika eller kanske till min vita skjorta och svarta linnebyxor när vi ska på teater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0