Förkylning, stickning och Let's Dance

Ovanstående kombination rekommenderas INTE! Försökte mig på den igår men det slutade med att jag fick dra ur alla stickor och repa upp. Ändå var mönstret enkelt, andra Murgröna-sockan skulle påbörjas. Men jag glömde sticka vridna räta i mudden, jag lyckades göra två aviga efter varandra i samma mudd och jag lyckades göra olika mönster på olika stickor, så till sist var det bortom all räddning. Arg var jag också, jag avskyr att sticka baklänges. Idag är jag på gång igen, nu med lite mer fokus. Men hjärnan är fortfarande full av snor, riktigt äckligt. Man kan inte tänka då.

Mönstret till sockorna Murgröna var väldigt enkelt tills jag kom till ihoptagningen för tån. Jag fattade absolut inget av hur de menade så till sist struntade jag i det och gjorde min egen ihoptagning. Det fungerade, det med. På bilderna är det dottern som är modell och hon har större fötter än mig så den sitter inte så bra på henne. På mig sitter den som en smäck och jag är kalasnöjd. Äntligen ett par sockor som ska vara bara mina och inte ges bort!

Fortfarande ser färgen lite blåare ut än i verkligheten. Tänk er julgrönt!

Har försökt fota min Frillysjal också men måste nog hänga den också på dottern om det ska bli en bra bild. Ni får nöja er med detta tills vidare:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0