Födelsedagspresenter och vårsol

Underbart väder har vi här i mitt hörn av Norrbotten idag, strålande solsken och tolv plusgrader (eller kanske är det ännu mer nu?). Hönorna har fått komma ut ur hönsgården och är i full färd med vårbruket, man riktigt ser hur de njuter.


Igår fyllde jag år och fick en garnvinda och en nystmaskin (eller vad det kan heta) av världens bäste make. Jag invigde dem igår och vilket lyft! Innan har jag gjort som mamma och farmor, antingen plågat någon med att sitta med armarna i vädret och en härva runt dem eller hängt upp den över ett par stolar och nystat på för hand. Det tar sin lilla tid... Men nu, svisch så var det klart! Hur kul som helst!

Två projekt är påbörjade, det ena är en virkad kofta till mig själv till sonens student, mönstret heter Buttercup och finns hos Garnstudio. Garnet är Drops billiga tillfälliga garn för 7 kr nystanet, färgen är svart. Vet inte hur jag tänkte här, varken med färgen (jobbigt för ögonen) eller garnet (delar sig och blir gärna trådigt). Det sammantaget gör att det går ganska långsamt, å andra sidan får jag ju verkligen en prisvärd kofta. Jag biter ihop och kämpar på.

Det andra är en KAL Gratitude som jag beslutat mig för att göra i garn jag köpte i England, närmare bestämt från Old Maiden Aunt. Garnet är i 80 % alpacka och 20 % silke och hur mjukt och mysigt som helst. Tycker kanske att mönstret inte riktigt kommer fram i färgen men samtidigt vill jag ha en sjal i den färgen så då får det bli så här i alla fall. Den kommer bli underbart mysig att stoppa näsan i när den blir klar.

Har fått min byteskompis till StickaMeras garn och te-byte. Har studerat hennes blogg och utifrån den gjort lite inköp som ska åka iväg till veckan, bl.a. muffinsformar med döskallar på. Hoppas nu att jag träffar rätt med färger och annat. Själv lyckades jag ju klicka iväg min anmälan innan alla fält var ifyllda så jag fick ett mejl från min byteskompis igår. Lite kul, det är Monica som jag fått garn ifrån en gång förut. Ledsen att jag krånglade till det för dig med min klantighet!

Nu ska jag ta ett tag med min bokföring och försöka få klart deklarationen. Jag gillar verkligen mitt liv som egen företagare, det enda jag inte gillar är bokföringen. Så små pengar jag tjänar och så många kvitton jag måste bokföra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0