Två projekt klara!

Vad kul med hälsningar i bloggen, tack för dem! Alltid skoj att någon hittar hit även om bloggen kanske mest fungerar som en minnesbok så att jag ska komma ihåg vad jag har gjort under året.

Vi fick valpar i veckan. Jag trodde att jag skulle sticka massvis medan mamma hund hade förvärkar men hon krävde konstant uppmärksamhet så där fick jag tji. Till sist blev det tyvärr kejsarsnitt så nu krävs det lite extra passning i några dagar, även om både mamma och de två små underverken verkar må väldigt bra. Så nu sitter jag bredvid valplådan, myser av ljudet från de små och stickar eller virkar!


Så här ser man ut när man är två dagar gammal och ganska storvuxen av sig. Lilla mamma till vänster.

Först har jag hunnit göra klart min sjal. Den blev jag himla nöjd med, även om kameran inte riktigt gör den limegröna färgen rättvisa. Sedan är väl frågan när jag ska använda den, jag är ju mest en jeans och tröja-person. Just nu till och med jeans och ful urtvättad t-shirt... Men kanske någon gång om vi ska bort, den passar till mina svarta linnebyxor och en vit storskjorta som jag har köpt. Bara jag får till den så där snyggt som andra lyckas med, jag är ju inte den mest piffiga personen heller. Nåväl, nu har jag den i alla fall. :) Och som sagt, färgen ska inte vara så gulgrön utan mer limeaktig, kameran ville bara inte visa det.



Idag har jag virkat ett par små babyconverse till en bekant som nyss fått barn. Prövade ett nytt mönster från Järbo, lite pillrigare än det jag har gjort tidigare men också lite mindre storlekar vilket passar bra den här gången. Och inte heller den här gången ville kameran samarbeta, färgen ska vara ljusblå och inte grådassig.



Har anmält mig till ett sockgarnsbyte på StickaMera, blev så sugen på att bli lite överraskad och att få överraska någon annan. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0