Det går långsamt framåt

Bestämde mig ju för att sticka något till mig själv, för omväxlings skull, och sliter nu med en sjal i gallermönster. Det går långsamt framåt, jag stickar ju framför TV:n och nu då mestadels framför friidrotts-VM eller gårdagens fotbollsmatch. Det finns klara nackdelar kan meddelas. Jag rycks obönhörligen med i det som händer på skärmen och tappar kollen på vilket varv jag ska göra. Det är fyra ynka varv som upprepar sig hela tiden så det borde vara en baggis, men jag tycker snart att jag repar upp mer än jag stickar. Dessutom ska jag ärligt säga att det inte är jättekul att upprepa fyra varv, gång på gång, i en mindre evighet. Ångrar lite mitt val av projekt men har nog gjort drygt halva nu så det är bara att bita ihop. Dessutom blir den snygg i limegrönt lingarn och jag vill verkligen ha den, den kommer att passa bra till mina svarta linnebyxor och min nya vita skjorta. Fast linnegarn var ingen favorit att sticka i, det är otroligt kärvt och omedgörligt.

Har hittat till sidor som stickamera.se och blev alldeles överförtjust. Vilken skatt! Hittade information om garnbyten och blev sugen, så nu är jag en riktig stalker på sidan och väntar ivrigt på nästa byte. Hoppas det blir snart...

Andra kul nyheter är att Hjälpstickan nu har fått en filial här i Luleå så nästa gång jag stickar till dem kan jag lämna inne på sta'n och slipper dyra portokostnader. Skönt!

Vet inte om just någon människa har hittat min stickblogg. OM ni läser detta får ni gärna skriva en hälsning. Det skulle göra mig glad. :D

Kommentarer
Postat av: Ostickat (Helen)

Måste ju vinka till lite i cybervärlden nu när jag har hittat fler stickare i Luleå. Helen heter jag och driver en relativt nyöppnad garn affär i Luleå ute på Kronan området i H3 huset. Kika gärna in någon dag och inspireras, eller varför inte spana in min blogg :)

2011-09-04 @ 18:31:13
URL: http://ostickat.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej Marie! Tack för ditt inlägg på min blogg! Vilka fina saker du stickar. Jag kommer absolut att kika in här fler gånger. Ha det! //Petra

2011-09-08 @ 15:41:47
URL: http://lopandevirkning.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0