Varken snygga eller sköna

Nu är de tovade tofflorna helt klara och jag kan meddela att de varken är snygga eller sköna. De killar och sticks om man är barfota i dem, de är aningen för stora, de känns klumpiga men framförallt så är de väldigt halkiga. Aldrig att jag törs knalla omkring med dem härinne på trägolven eller ännu mindre i trappan, då slår jag nog ihjäl mig. Korkat att köpa garn till två par men jag får väl hitta på något annat av garnet som är kvar. Kanske vantar?



Kände att jag nog inte ville sticka några sockor i restgarner i alla fall (fast gudarna ska veta att jag har gott om sockgarner!). Istället gör jag ett par pulsvärmare av mitt vinröda garn från garnbytet, det som är kvar av det. Hittade ett jätterart mönster här som också verkar hyggligt enkelt. Tänkte sticka dem till Hjälpstickan istället, förhoppningsvis finns det någon som vill ha dem. Känner mig lite extra taggad att försöka få klart lite grejer dit nu, lämnar man in under oktober så får man en garnpresent från Garntjänst. Och inte för att jag behöver mer garn (fråga min man vad han tycker om mina samlingar...) men det är alltid kul med överraskningar. :)

Småvalparna har fått flytta ut ur vårt sovrum och ner i en valphage i köket. Det var i elfte timmen, kvällen innan flytten så härjade de till strax innan midnatt och klockan fem på morgonen vaknade jag av att lillkillen hade lämnat lådan och var på upptäcktsfärd. Nu kan de härja hur mycket de vill utan att störa nattsömnen. De är otroligt rara, kommer med viftande rumpor emot en när man ligger på golvet vid hagen, hälsar obekymrat på de andra hundarna genom gallret och är allmänt väldigt positiva till det mesta. Utom möjligen valpfoder. Varför ska man äta sådant när man kan tutta mamma???


Lillkillen är ännu inte tingad. Här hemma går han under smeknamnet Morris eftersom han nu har lärt sig att morra. Syrran ska heta Majken i sitt nya hem så hon får heta det här också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0