Sjuka barn och annat trist

November är en riktig ökenmånad, årets allra värsta om någon frågar mig. Mörk, grå och allmänt eländig. Inte blir det bättre av snöbristen, nu finns det inget som lyser upp ute. Usch och blä!
Inte blir den bättre av att lille sonen är sjuk. Han fick lite över 38 grader i feber på söndagen men igår steg den till strax under 40 grader. Idag har den hållit sig i schack, delvis med hjälp av Ipren, men så ikväll poppade den upp till 39,6 igen. Sonen själv är en optimist, han tycker ändå att det går åt rätt håll eftersom han hade 39,7 igår kväll...
Själv har jag sovit uruselt i natt, delvis eftersom han myat runt och hostat en hel del. Valde att låta honom sova bredvid mig och låta maken ta sonens säng eftersom han skulle upp till jobbet. Men kanske får vi göra tvärtom i natt, jag har inte sovit många timmar utan har släpat mig fram. Nåväl, det blir bättre.
Har inte stickat så mycket heller. Förra veckan gjorde jag i alla fall klart ett beställningsjobb, ett par baby converse i rött. Ganska rara blev de, tycker jag själv.
Just nu stickar jag på en babykofta till min kusin som just har fått sitt andra barn. Bildbevis kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0