Lite pyssel

Min ena kusin (av två) har fått sitt andra barn och jag har stickat en liten kofta. Gjorde storlek 3 månader men tycker att den ser pytteliten ut. Bäst att skicka den fort innan den är för liten! Gjorde en mössa också i ett annat mönster, den ser stor ut istället. Nu är ju koftan elastisk, det gör kanske att den ser mindre ut än vad den är. Får hoppas på det.
Har också stickat en julkula. Galet roligt var det! Fick ull från Anna-Carin som jag fyllde den med. Känner mig riktigt nöjd, trots att detta med att sticka i olika färger inte är min grej. Men det ska absolut bli fler kulor att hänga i grenen (;o) ), jag ska börja på nästa redan ikväll! Kan varmt rekommendera dem, de är beroendeframkallande! Gör inte som jag bara, jag missade att fästa trådar på den första jag gjorde. När jag hade stickat ihop den kom jag på det...
I morgon packar jag in mig och Visa i bilen för att bege mig till Finland. Visa ska paras med unge Vili. Vi tar två dagar på oss ner och turistar lite också, Visa och jag. Stickningen ska med, något ska man göra i sin ensamhet på hotellrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0