Bolero till dottern

Dottern köpte en axellös klänning till skolavlsutningen. Jättesnygg men kanske lite svalt tänkte vi. En bolero beställdes i elfte timmen och morsan fick sätta fart med stickorna. Kvällen före avslutningen tränade jag hund till halv tolv. Efter det blev det till att sätta sig i soffan och göra klart ärmarna. Men jag hann! Här nedan syns det färdiga resultatet:

Inte särdeles svår att sticka men lite knixig att sy ihop, ett tag hade jag väldiga problem med att se vad som var upp eller ner och befarade att ärmsömmarna skulle hamna uppåt. Men det löste sig till sist! Inser dock att falkögonen inte är lika skarpsynta, det var tungt att sticka i svart garn.

Projektet med mormorsrutorna fortlöper men nu ser jag ljuset i tunneln. Inte många rutor kvar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0