Snart dags att skicka iväg det!

Sex små mössor blev det till sist. Jag hade tänkt att posta dem i veckan som gick men så hittade jag lite rött babyullgarn och bestämde mig för att göra ett par pyttesmå sockor också. Det blir mycket dödtid nu när lille sonen inte mår så bra, både här hemma och på sjukhuset. Mamman stickar och håller på det viset nerverna i någorlunda kontroll.


Här syns alla mössorna. Överst till vänster syns en s.k. Rigamössa (länk till mönstret i mitt tidigare inlägg) stickad i Carolina, därefter en Easy Peasy Beenie och längst till höger i översta raden en mindre snygg babyhjälm. Nederst till vänster en liten mössa som jag snott ihop utan mönster, därefter två navelsträngsmössor, alla tre i bomullsgarnet Paris. Bara nu sockorna blir klara så ska det gå iväg en sändning till Kongo-insamlingen.

Fick en överraskning med posten i veckan som gick. Hjälpstickan delade ut garn bland dem som stickar till dem och jag var en av de lyckliga. Det här läckra garnet kom med posten:

Skoj med sådana överraskningar, tack snälla Ulrica på Hjälpstickan. Det är skoj när det kommer annat med posten än bara räkningar, det händer inte alltför ofta. Såg på garnets tvättanvisningar att det kräver handtvätt så det lämpar sig kanske inte för något hjälpstickat. Funderar på att lyxa till det och sticka något till mig själv, vi får se hur det blir med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0