Små sockar och lite annat

Friidrotts-VM nu, då blir det mycket tid framför TV:n och för att känna mig lite nyttig (och ha ro att stilla still) så stickar jag. Har hunnit påta ihop både en disktrasa och ett par små babysockor.


Disktrasan blev inte jättebra, jag tror att jag ska ta ett halvt nummer mindre stickor nästa gång. Stickad i Paris med stickor 4. Nåväl, den ska användas i köket så om den inte är allra snyggast spelar kanske inte så stor roll.


De små tubsockorna är stickade i Fabel, färg guacamole, efter ett mönster i boken Värma en liten. Jag tycker att de blev otroligt snygga! Tyckte inte att garnet såg så vidare snyggt ut i nystanet men oj, så bra det blev när det blev stickat! Sockmodellen tyckte jag var fiffig, tanken är att sockorna ska bli present till en liten bebis som tittat ut för tidigt i den här världen. Förhoppningsvis ska de inte vara alltför stora.

Till sist ett urläckert garn som jag köpt på nätet för att sticka en sjal till mig själv i. Garnet heter Linea, är i lin och bomull och kommer från Ullcentrum. Fast jag beställde det från Hippstick, ett företag med supersnabb leverans. Där ska jag absolut handla fler gånger! Köpte en härva i lime och en i en syrenlila ton. Alldeles, alldeles underbara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0