Hemma igen!

Det har varit lite bloggtorka här men det betyder inte att jag har varit helt sysslolös, även om jag kanske inte har pysslat på i samma takt som vanligt. Vi har varit i Björkliden och vandrat i några dagar tillsammans med familjen. Underbara dagar, underbar miljö och ett helt underbart väder! Nedan en bild på en av våra hundar som fick följa med. De båda små tuffade på helt otroligt och Idefix passade på att ta sig ett dopp i en fjällsjö. Är man simmarkung så är man!



Innan vi for så stickade jag två par babysockor i storlek 0-3 månader. Tänkte först skicka dem till Kongo-insamlingen men så såg jag att Stickhjälpen efterlyser babysockor och eftersom de är gjorda i babyullgarn så passar de kanske bättre där. Så de får åka med i det paketet när det så småningom blir klart.



Stickade också min första yemenväst, tyvärr i lite tråkiga färger. Hittade två nystan grått babygarn i min garnkista så jag tog detta tillsammans med lite rosa restgarn. Kanske inte så färgglatt som mammorna i Kongo skulle vilja ha det, men förhoppningsvis ska den kunna värma någon liten barnkropp i alla fall.



Färgerna är inte riktigt rättvisande, den är i grått och ganska mild rosa.

Igår gjorde jag också klart den lilla mössa som jag påbörjade uppe i Björkliden. Den är desto färggladare, i korall och med smaragdgröna ränder. Gillar verkligen färgkombinationen.



Jag stickar ju mest framför TV:n på kvällarna. Får ont i magen och mammahjärtat när jag ser reklaminslagen om insamlingen till Afrikas horn med alla utmärglade, apatiska barn och deras sorgsna mammor. Tänk så bra vi ändå har det i vår lilla del av världen! Jag har satt in en slant till Läkare utan gränser, den organisation som jag känner störst tilltro till. Hoppas att fler följer mitt exempel och skänker en slant till de nödställda på Afrikas horn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0